Disseny




MONOGRAMA

Aquest monograma està construït per la lletra inicial del meu nom (E)nna i la lletra inicial del meu primer cognom (F)ariña. 


En primer lloc la E està en manuscrita no pel fet de que soc delicada si no pel dinamisme i moviment que representa ja que sóc una persona molt activa y el moviment de les corbes de la E ho demostren, a més a més, sóc una persona que es deixa portar que no pensa molt les coses de vegades i que tinc l'esperit lliure per això l’espiral. També la tipografia demostra seriositat ja que com es una tipografia més clàssica i alhora dona a veure la creativitat que porto dins. El gruixut per una altre banda demostra que sóc minimalista perquè la lletra és força prima i amb sense casi canvis de gruixut. 


En segon lloc, la E esta conectada amb la F que representa la meva connexió amb la meva família que de vegades no és molt forta, per això el decreixement del gruixut a la unió, però sé que están quan els necesito; també es pot notar un lleuger canvi de direccions, és a dir la E gracies a l’espiral va cap a una direcció i la F va cap a l’altre, però es un canvi que casi ni t’adones, això demostra que la meva família i jo pensem la majoria de vegades diferentment. La F com a lletra és bàsica però diferent ja que té tocs moderns però no es una tipografia que cridi molt l’atenció, com la meva família que és una família normal però amb els seus tocs diferents. El gruixut demostra que no tenen molta mobilitar, es una letra que sembla pesada, com si fos difícil de moure, igual que els meus pares que es difícil de fer-lis cambiar de pensar.


En conclusión, hi ha molts significas carrera d’una E i una F ligados estéticamente.

TIPOGRÀFIA

En primer lloc he escollit com a referència diferents tattoos que he trobat a Pinterest, en especial els que son mes minimalistes i edgy.

A l’hora de crear la tipografia primer vaig centrarme en el minimalisme dels tattoos tribals i amb meny elements figuratius, però el resultat era massa pla. Llavors la segona opció per la que vaig optar va ser agafar diferents tattoos i probarlos en diferentes lletres. Una vegada vaig provar tots els tattos que m’agradaven vaig limitar diferents aspectes en comú per poder copiar-ho a la resta de lletres.

En quant a les letras, hi han 6 formes que vaig decorar. 
  1. (a, c, h, o, v, y) acuestes letras estan inspirades per un tattoo de gelat derretinse que vaig trobar, els elements en comú pels quals les vaig escollir és que em donaven un sentiment de pes a més de que volia provar amb el dripping en les corbes.
  2. (b, g, i, l, j, m, r, x)aquestes lletres son la copia de la tipografia que vaig provar primer, sobretot els elements que volia destacar d’aquestes lletres era la seva verticalitat i maneras de jugar amb elles.
  3. (d, p, w) imita el tatto d’una papallona i les seves semblances son que la forma de les lletres m’enrecordaven a la forma de les ales. 
  4. (e, n, z) personalment m’agraden molt els tattoos d’astrologia llavors havia d’afegir una decoració amb elements astral. Llavors vaig agafar les lletres amb el suficient espai com per afegir elements reals dins. 
  5. (f,t) les úniques dues lletres amb elements horitzontals, llavors ho volia resaltar amb una altre punt de vista dels tattoos minimalistes, 
  6. (k,p,u) l’ultim disseny que vais fer està inspirat en el foc i com va cap adalt, llavors al igual que les lletres trivials volia recalcar la verticalitat, però cap adalt, de les lletres.


CONCEPTES OPOSATS

Els quatre conceptes que vaig escollir van ser (singularitat / juxtaposició)
(unitat / fragmentació) (regularitat / irregularitat) (equilibri / inestabilitat) i
l’artista d’on vaig treure la inspiració és Bridget Riley.

En primer lloc el concepte de juxtaposició el vaig escollir perquè un quadre de l’artista
em va prendre molt l’atenció, era una superposició de cercles molt simple, em va semblar
una idea perfecte per començar i ho vaig modificar per crear el seu contrari per tal de que
fos totalment oposat, si un són línies fines la singularitat seria línies gruixudes y completament
una sobre de les altres i amb diferents tamanys, d’una altre banda la juxtaposició té un tamany
constant.

El segon concepte que vaig escollir va ser l’unitat, al igual que el primer la meva base és veu
molt marcada en un quadre de l’artista, que vaig modificar per tal de que al dividir-ho fossin
formes semblant i es poguess descomposar faclment i que el seu contrari (fragmentació) fossi
molt notori.

En tercer lloc, aquest concepte va ser molt fàcil perquè la inspiració em va venir d’una obra
molt coneguda de l’artista. Una serie de quadrats que es anaven junten, llavors vaig agafar el
quadrats i per crear el contrari vaig modificar radicalment. El que volia representar era que
l’irregular no només era que els quadrats estaven fora de lloc o moguts, si no que la mida
també canvia.

Per ùltim, el concepte d’equilibri i inestabilitat va ser el més complex i fins hi tot el que meny
es sembla del referent que vaig escollir. El que volia era seguir el trencament de les formes
que feia servir Bridget a la seva obra però amb formes més simples. Llavors en compte de les
ondulacions vaig optar per cercles. Pel concepte contrari vaig agafar els elements bàsics de la
composició i els vaig ordenar de la manera més estètica i que no donen cap significat, molt
simple i neutre. 

Al final de tot, per crear una tema continu en tots els conceptes vaig agafar la gamma cromàtica
de l’ultim concepte( la meva referencia) i el vaig aplicar de manera estètica als diferents
conceptes per tal de donar un sentit d’unicitat al voltant del projecte.

equilibri/ inestabilitat unitat/ fragmentació

             singularitat/ juxtaposició                                        regularitat/ irregularitat





IDENTITAT CORPORATIVA

Per aquest projecte he volgut fer servir el skate, ja que es un objecte que no només el faig servir ara si no que hem conecta a la meva germana gran. Ho he volgut representar en una posició dinàmica, perquè quan tens un skate casi mai està estàtic, sempre està en moviment. 

Per escollir la millor posició he buscat fotografies de salts i he escollit la que més m'agrada. Després de fer diferents esbossos no només he escollit la forma principal, sinó que també he trobat la figura pel mòdul. La figura principal la he escollit perquè és una posició que casi mai veus en un skate. 

A l’hora de passar-ho al Illustrator, vaig fer servir l’eina de simplificar per donar-li irregularitats a les línies, perquè adaptem el gruixut que jo havia escollit perquè fos variat, això ho vaig exagerar encara més a la forma pel mòdul, ja que volia donar la sensació d'inestabilitat gràcies a les lines deformades i les rodes poc circulars. 

Per últim, els colors per la figura són els meus colors preferits, el lila pastel tirant a pastel amb gris i el blau marí amb un sub tó de gris també. Al mòdul no he volgut afegir color perquè no volia sobrecarregar-ho, a més m’agrada molt la combinació del blanc i el negre que resalten les formes de la figura, no t’has de fixar en el color.